Onödig stadstur

Vi ska åka in till stan i eftermiddag jag och Snöret. Jag ska göra en synundersökning och beställa nya linser. Kanske blir ett par glasögon med när jag ändå håller på. Vi får se. 

Men egentligen skulle jag gjort denna undersökningen igår. Vi åkte in i vääldigt god tid.

(Jag har kommit på att det där med att hitta parkering är lagen om all djävlighet. Åker man i god tid hittar man nästan alltid parkering på en gång. Aldrig någe krångel. Men skulle det vara så att man blir lite sen och ska försöka hitta parkering när man har bråttom..Det brukar resultera i att man sitter där och svär för att man missat sin tid på grund av parkeringsbrist.)
 

Alltså, vi åkte då in till stan igår, i god tid och hittade en parkering på en gång. När vi kommer in till optikern så är receptionisten så himla trevlig och meddelar att vi måste boka om tiden för att optikern är sjuk. 

Mutter, mutter, då hade jag ju inte behövt åka in till stan idag. Må det börja klia på ryggen precis där du inte når, receptionistjäkel. Mutter mutter. 


Får hoppas att optikern idag är frisk eller att de har ännu mer vänlighet i kroppen och ringer om jag inte kan komma idag heller. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0