Hemma i vardagens gråa vrå

Vi har haft det såå bra. Sovit gott, ätit ännu godare, inte haft några måsten. Kikat på bra speedway. Shoppat en hel del. Promenerat tills mina gravidfötter växte två storlekar, varit på universeum, träffat en underbar vän, fikat på allt för dyrt kaffe och umgåtts med varandra.
En hel perfekt helg! Jag tänker inte ens skriva några "Men..", eller jo det tänker jag förresten men dessa "men.." drar liksom inte ner helhetsbetyget ändå.

Men - Snöret tyckte att halvsex var en bra tid att slå upp sina blå/grå/gröna ögon på så att jag kan inte stoltsera med att jag sovit allt för länge. Dessutom serverades frukosten inte förrens två timmar senare så jag såg i kors där vid halv åtta, dels av trötthet, dels av hunger.

Men - Lördagen bjöd på mulet och blåst. Snorkallt dessutom. På kvällen skulle vi ha haft skoteroveraller med oss på Ullevi för det var verkligen kallt. Snöret somnade iofs redan innan Speedwayen börjat och vagnen fick vi inte ha med oss så jag värmde henne och hon värmde mig. Det var värre för Pappan och Bonusen (Mitt Bonusbarn som också är Snörets äldre syskon)  
Dessutom måste jag bara klaga på den svenska publiken på Ullevi, speakern fick uppmana publiken att klappa lite i sina stackars fryssna händer när det var svenskarnas tur att åka. Polackera, danskarna och den fulla tanten bakom mig hördes destomer. 
 
Men - Jag vrickade foten. Såklart. Jag har som gammal fotbollsspelare ett uttänjt ledband i foten som gör att rätt som det är vrickar jag foten. Jag har gjort det på en liten grussten, plan asfalt, stillaståendes tillochmed sittandes har jag lyckats vricka denna fot. 
 
Det var bara lite obligatoriskt svenskt gnäll detta. Inte direkt stora "men"
Nej som sagt, vi har haft det helt perfekt i helgen.
Jag har fått vara med de jag älskar mest, då spelar resten egentligen inte så stor roll. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0