Matte C, 3, R, Q, 89, Yrrol eller vad de nu har döpt det till

Jag har varit inne på att plugga ett bra tag nu, skola om mig till något annat än undersköterska. Jag vet inte riktigt än till vad. (Däremot är det lätt att säga vad jag inte vill bli.)
Men oavsett vad jag än väljer att plugga så har jag inte rätta behörigheterna för många utav utbildningarna. Till exempel har jag "bara" matte B med mig från gymnasiet. Vilket jag behöver iaf en till nivå. 
Jag har nu under min föräldraledighet tänkt att jag ska försöka plugga upp iallafall matematiken på distans. 
Jag har sökt, med och utan lykta, google-sida upp och google-sida ner. Skickat efter information. Jag har varit in till komvux i Karlstad. Men nej. Vad jag har förstått så finns inte kursen MatteC på distans att finna någonstans. 

Under tiden jag letade hittade jag en utbildning på komvux som jag ville gå. Men efter att ha pratat med studievägledare tyckte de att de att det var mycket onödigt av mig att gå den utbildningen eftersom den motsvarade ett gymnasieprogram. Och de gymnasiepoängen har jag redan. Även om det var en helt annan utbildning än den omvårdnadsutbildning jag har i ryggsäcken. Jag återgick då till att söka efter MatteC på distans. 

Efter ett tag tröttnade jag. Jag letade upp en studievägledares mailadress och skickade denne ett upprört mail. Ett mail där det stod att MatteC hade de säkert stoppat upp där solen inte lyser eftersom jag inte hittar den nånstans. (Okej, kanske inte riktigt så..)
Jag fick ett svar att matteC bytt namn, till matte3.

Så nu har jag enkelt som en helst hittat en distanskurs matte3 så nu ska här pluggas till hösten..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0