Obotlig sjukdom

Jag har drabbats av sjukdom. Relativt vanligt tror jag bland småbarnsmorsor. Men om det finns bot på den är jag inte så säker på.

KISUB-syndromet tror jag bestämt den heter.

Sjukdomsbeskrivning:
Mamman (eller pappan) ligger i sin säng för att försöka sova medan bebisen ligger i sin egen och sover och snusar gott.
Mamman (eller pappan) ligger och vrider och vänder på sig för att försöka falla i sömn.
Ett ljud får mamman (eller pappan) att stelna till.
Där kommer det; bebisskriket.
Mamman (eller pappan) får behärska sig för att inte brista ut i ett 'Tjihoo'.
Mamman (eller pappan) stoppar försiktigt in nappen igen.
Bebisen somnar.
Mamman (eller pappan) tar för säkerhetsskull bebisen och lägger denne i sin säng. (Absolut endast för bebisen skull, blink, blink)
Mamman (eller pappan) somnar på en sekund tätt intill bebisen.

KISUB= Kan Inte Sova Utan Bebis



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0