Men kunde jag hålla mig eller?!

Det gick inte många minuter mellan gårdagens inlägg om boken och det faktum att jag gick in på nätet för att köpa den. Inte för att 137 kronor är någon stor summa att bråka om men har man snålt i kassan så har man. Äh, jag får helt enkelt skära ner på Sambons snusranson denna månad.
Inge snus till honom, massa snusk till henne. Sounds fair!
Jag kunde helt enkelt inte bärga mig. Dessutom, eftersom att jag bara laddar ner en e-bok till surfplattan fick jag den med en gång och kunde börja läsa. 
 
Men all den här läsningen har en baksida också. 
Snöret har bestämt sig för ett nytt klockslag att vakna på. Förr i världen hade jag lyxiga klockan nio att anpassa mig efter. Då bannemig kunde jag ligga och sträckläsa hela kvällen näst intill natten. 
Men alltså, ny väckningstid. S-J-U!
Nu går det inte längre att ligga till sena kvällen att läsa. Men eftersom snuskböckerna, som jag läser, är så bra är det något svårt att lägga ner den. 

För den som inhandlar kaffe till det här hushållet är det nog bäst att det finns kvar i kaffeburken när jag får lov att stiga upp klockan så-tidigt-att-det-nästan-är-olagligt. Annars får den se på annat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0