Koli- rump

När jag var barn sjöng vi en sång på lekis. Den gick typ såhär;

Aa, rump rump rump
Aa, rump rump rump
Kolli, kolli, kolli
Rump, rump, rump

Om 'kolli' refererar till 'koli' som på latin betyder tjocktarm vet jag inte om sången är så himla barnvänlig. Barn är ju nog så intresserade av kiss och bajs som det är, utan tjocktarm.
Tror inte att föräldrar till barn i fem-sex års åldern tycker om att deras barn går till förskolan och sjunger sånger om tjocktarmen.

Aa, rump rump rump
Aa, rump rump rump
Tjocktarm tjocktarm,tjocktarm
Rump, rump, rump



Kommentarer
Mams

Ser att du överlevde gårdagen...
Tjejerna hade skoj förstår jag :)
Kram

Svar: Jag överlevde. Snuttan satte sig på rummet och läste :)
Ida

2013-01-05 @ 13:22:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0