Jag sammanfattar 2012

Under 2012 hände en del saker.

Den 31dec 2011 skrev jag som facebookstatus:

"Det känns som att 2012 kommer bli något alldeles speciellt. :P
Ett liv (?) ser världen för första gången och två andra förändras för alltid. :) 
Dessutom är det sommarOS :D 

För att fira årets slut och början på det nya åker jag till jobbet :) 

Gott nytt år!"




Visst blev det alldeles speciellt! 

Vi fick se Snöret via ultraljud första gången i januari. Såg redan då att det skulle bli en mini-mig. Hon hade min näsa. 
 
I februari tog jag min första körlektion. Jag var helt säker på att jag aldrig skulle få nå körkort. Men efter den körlektionen hittade jag ändå lite hopp om att det skulle gå vägen.
 
Jag gjorde ett test på vårdcentralen, ett diabetestest då jag fick dricka en sockerlösning och vila i två timmar, vilket visade mycket riktigt att jag fått diabetes, graviditetsdiabetes. Detta var i mars.
 
Så i april var det dags för uppkörning. På väg till uppkörningen, övningskörde jag en sista gång med min körskolelärare, var jag tvungen att tvärnita vid ett övergångsställe. Som tur var hände inget allvarligt men hjärtat slog nog tre slag extra. Jag klarade i vilket fall uppkörningen. 
 
I maj så bar jag ved, körde skottkärra med punktering, gick i högklackat, åkte skruttig bil på skruttig väg. Allt för att få Snöret att vilja titta ut. Jag till och med gick ut på krogen och javisst. Tre dagar efter var det dags. Den 28maj kommer alltid vara ett datum som förändrat mitt liv. 
 
Antagligen så borde vi stannat hemma och bara bebisgosat hela juni. Men varför liksom. Det var varmt och härligt. Sommar som den borde vara. Det var festival och min bästa kompis har pool. Jag och en två veckor gammal Snöre åkte på festival-förfest. 

I juli åkte vi till Falun för att hälsa på den nyblivna morfar'n och övrig släkt. På den veckan hann vi både med en liten krock i en rondell och tvärnit från 90km/h framför ett rådjur. Jag var på vippen nära att lämna tillbaka körkortet och aldrig sätta mig i bilen igen. Men bara nästan. Det gick bra med alla inblandade som tur var. 
 
Efter vi varit i Falun åkte vi 25mil nedåt i stället för att hälsa på den nyblivna mormor'n. I augusti fyller pappan år så vi firade honom a'la västkusten. Det vill säga vi åkte till Strömstad för att köpa en bil. Vi tappade bort varandra och min mobil dog. Jag fick anta att han hittade vägen tillbaka till min mamma så jag åkte hem utan honom. Han hittade hem till slut. 

Jag tränade för första gången på läääänge. Mammacore stod på agendan i september. Otränad som stryk. Det gjorde gött för själen!

November kom och  jag blev såå sugen på att börja plugga efter mammaledigheten. Så jag sökte med ljus och lykta efter utbildningar, kanske på distans så jag kunde tjuvstarta tillochmed. Jag hittade en del utbildningar som jag kan tänka mig att gå. Men för det så krävs det att jag läser upp en del ämnen. Jag hittade komvuxutbildning som jag ville gå. Ringde och fick till slut tag i dem men det enda de sa var att jag inte hade någon nytta utav den utbildningen. Hepp. Hittade ett naturvetenskapligt basår på universitetet. Får sikta på det. 
 
December började med bröllop. Min bästaste Sara-över-vägen var helt fantastisk vacker när hon och Lars gav löften till varandra. Jag fick vara tärna och jag tackar så otroligt för det. Något avis men bara lite. 
Jag blev 25 år gammal. Huvva. Vart tog de 25 åren vägen??

 
Ett mycket bra år! Ser med spänning fram emot vad som kan dölja sig i 2013.

Var det någon som funderade vart oktober tog vägen? Jag kom helt enkelt inte på något speciellt som hände då, så jag tog helt sonika bort den. 
 


Kommentarer
IdaF

Jag kan fylla i oktober ;) Julia fyllde 1år då :)

2013-01-09 @ 11:46:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0