Att mata sitt barn..

Jag övervakade idag en diskussion på facebook som handlade om att en del tycker det är äckligt att amma öppet.
Jag ville egentligen kasta in mig bland tuttarna och skriva jag med men jag lät bli. Flera gånger formulerade jag mig för att sedan radera. Så jag kan väl uttryck mig här i mitt eget forum istället.

Det var en som tyckte att vi mammor skulle knö in oss på caféets toa och mata våra små. Men hur många vill sitta på dass å käka??

Jag anser att mitt ansvar som mamma att se till att mata mitt barn när hon är hungrig väger tyngre än att ta hänsyn till de som tycker det är äckligt.
Dum diskussion.

Är jag på stan, till exempel, så flashar jag inte direkt mig själv om Snöret måste äta. Jag tvekar inte att mata henne men jag trycker heller inte upp tuttarna i fejjan på nån. Jag skyler mig men det är för min och Snörets egen skull. Inte för nån annans skull.

Vad gör lite tutte egentligen?
Släpp tuttarna fria!



Kommentarer
Ida

Det är inte okej att amma men att ha tuttarna upptryckta till hakan och en urringning ner till naveln är okej.. Sjukt, man ser ju inte ens bröstet på någon som ammar, barnet är ju lixom ivägen! Kan tänka mig att det mest är folk utan barn som tycker att det är "äckligt", kan inte förstå det äckliga i det. Men det gjorde jag inte heller innan jag fick barn..

2013-01-26 @ 20:02:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0