Storhandling

Jag älskar att handla! Storhandla. Att köra runt i mataffären och plocka ner vara för vara gör mig lycklig. Okej, att betala maten är inte så kul men sedan att fylla påsarna, fem-sex stycken. Man inser att man tagit en påse för lite (varför kan man aldrig lära sig att ta en påse för mycket redan innan?? Det blir ju alltid en påse för lite annars.) Man måste ursäkta sig inför kassörskan och har man inte en krona till en till påse så går det alltid bra ändå. Undrar hur många kronor affärerna förlorar på de där påsarna som alltid "går bra ändå"?
Jag hör själv hur detta låter, men jag är seriös!

Efter att handlandet är klart och men kommer hem börjar pusslet med att få in varorna i kyl, frys och skafferi. Ett pussel som nästan alltid går nätt och jämnt ut. Det resulterar i att man får slänga gamla varor, utgågna datum och öppnade burkar. Man får nästan slänga igen dörrarna för att det ska gå.

Men det allra bästa med att storhandla är att dagen efter kan man välja precis vad man vill ha att äta. Eftersom allt finns redan så är det bara att välja å vraka! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0