syftet med facebook

Facebook har fyra huvudsyften. 
 
1. Det är synd om mig-syftet
Alla har vi någongång skrivit en statusuppdatering som skriker: DET ÄR SYND OM MIG!
Antingen; jag har så ooooont, jag måste nog åka in till sjukhuset och amputera den kroppsdel som gör ont. Too bad if it is your heart!!!
eller
Jag är såå sjuk, min näsa är så full av snor att jag kunde snyta ut ett helt akvarium, febertermometern visar minst 100, 5 *C och möjligen att ena lungsäcken har hoppat ut och leker kurragömma också.

2. Jag är lyckligast i hela världen-syfte
Vi alla har även varit lyckligast på jorden i våra statusar. Det kan vara att man har den finaste partnern som går att få tag i men också att man har blivit berikad med de mest väluppfostrade änglalika barn
 
3. Skryt-syftet
Här är jag med min NYA mobil, gucciväska, bil, båt, hus, hund, kjol, polisradio, popcornmaskin och så vidare. 
Skulle det nu så vara att i kommentarfältet är det nån jobbig jävel som ska outshina din popcornsmaskin å skriver att de köpte en hel biosalong istället. Ja då är det bara att svara:
Mm jag tittade på den med men jag tyckte popcornsmaskinen var liite flashigare.
 
4. Att hålla kontakt med vänner som bor långt borta, eventuellt utomlands-syftet
Antagligen är detta syftet det som är det mest huvudsakliga. Då och då händer det att man ser en statusuppdatering riktad till de vännerna som inte bor här. Hur jag kan veta det? Den står på engelska.
Jag kan vara ärlig nog att säga att jag använder inte facebook till detta. För mig handlar det mer om att gilla bilden av min grannes utsikt.


Kommentarer
sarah

Du är så rolig Ida;-) kram på dig!

Svar: ;-) Kramar
Ida

2012-09-06 @ 00:05:55
URL: http://sarahsscrapperi.blogspot.com
Lillasyster

Du har så jävla rätt. xD

Svar: *Hihi
Ida

2012-09-06 @ 07:07:59
URL: http://www.imyourheartache.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0