Snurrig i hövve!

Idag har jag å snöret snurrat runt i stan. 
Vi skulle till komvux-skolan för att skicka in en ansökan till en utbildning jag vill gå. 
 
Efter att fått vägbeskrivning av sambon så åkte vi dit.
(Jag har liite problem med höger å vänster så det tog en stor stund att hitta rätt) 
Väl på plats finns där fyra eller fem byggnader som alla har tre dörrar var, vilket betyder att jag hade femton dörrar att välja på.
Och ingen skylt, så långt ögat kunde se!!
 
Jag fick då börja med att gå in i första dörren där jag ser ett gäng tjejer stå å prata. 
-Ursäkta, jag söker vuxenutbildning, vet ni vart jag kan hitta den? 
De pekar på en dörr längre bort, jag tackar å går dit. 
En ny dörr, ett nytt kompisgäng
-Ursäkta, jag söker Vuxenutbildningen, vet ni vart jag kan hitta den?
-Eh, nej. Men om du går in i den där dörren hittar du en ny dörr å där inne finns Björn, han vet säkert.
Björn?!?
 
Jag å Snöret, som sitter i sin bilstol stövlar in i dessa två dörrar och kommer in i ett klassrum fullt med små söta elever som tittar frågande på mig. 
-Eh, Björn?

Ursäkta, jag söker Vuxenutbildningen, vet du vart jag kan hitta den?
-Hmm, Björn funderar högljutt och kommer tillslut fram till att jag ska in i den dörren jag gick in i först.
-Tack tack!
 
Går in genom dörren och letar mig fram till vad jag tror är en reception.
Receptionisten är en mycket upptagen kvinna och ursäktar sig själv gång på gång. 
-Ursäkta, två minuter..
-Ursäkta, en liten stund bara.

Jag lyckas hitta en som faktiskt har tid med mig. 
-Ursäkta, jag söker Vuxenutbildningen, vet du vart jag kan hitta den? 

Mm, den låg här förra året men har nu flyttats till en skola på andra sidan stan...
 
-Kom Snöret så åker vi hem istället. 

Så här snurrig blir man av att leta efter Vuxenutbildningen i Karlstad
 


Kommentarer
Mams

Tur att jag tycker du är söt ändå!!!
Kram

Svar: Tack du! Kram :D
Ida

2012-09-17 @ 19:58:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0