Plankan

Tittade på nyhetsmorgon för en dryg vecka sedan, då Olga, (fembarnsmamma med the vältränaste(?) kropp) som var en av tränarna i Svenska "Biggest loser", var där som gäst.
Hon ratar helt "sit-ups" och förespråkar plankan.
Plankan = en står på tår och armbågar på golvet å tränar på så vis upp magmusklerna.
Hon sa att om man gör plankan 6 x 1min varje dag i två veckor skulle en se skillnad på midjan. 
Får väl testa då tänkte jag vilket jag också har gjort. 

Är inne på åttonde dagen nu och det går ganska bra. Gör inte riktigt 6x1min för det orkar inte mina mukkler till. Men jag försöker att öka litegrann varje dag. 

 
Dag ett var måtten 89cm över navlen. 
 Ska ta måtten på dag 14 och se om jag har minskat..


Kommentarer
S.

Söstra mi, det heter ju naveln!!
Å jag hejjar på här borta i soffan ;)

Svar: Mm, ett kvalificerat stavfel... :)
Ida

2012-09-02 @ 18:44:50
URL: http://www.imyourheartache.blogg.se
emma

tack för tipset ida, skall jag börja med nu :D men 6 min varje dag låter möket:D??

Svar: Jag tror att en får börja med det en klarar av och sedan öka. Men förhoppningsvis kommer jag klara av 6 minuter varje dag. Just nu kör jag 30sek åt gången i stället för en minut. Och jag har redan gjort resultat :)
Ida

2012-09-05 @ 23:01:01
URL: http://blogg.improveme.se/emst/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0