Flugor är äckliga.

Jag är en hemsk människa. 

Igår när jag stod i duschen kom det en stoooor spyfluga å satte sig på duschdraperiet. 
Kunde inte koncentrera mig på att duscha så jag skvätte lite vatten på den så att den skulle flyga iväg.
Den flög inte iväg.
Jag skvätte lite till.
Den flög fortfarande inte iväg.
-JÄVLA ÄCKLIGA ÄCKELFLUGA, FÖRSVINN!
Så jag fyllde händerna med vatten och överöste det på flugan. 
Den flög inte då heller..
..Den ramlade ner på duschgolvet.
Den låg där i vattnet, oförmögen att ta sig där ifrån. 
Vilade liksom på kanten till avloppet.
Är jag den människan, tänkte jag? Som på ett så grymt sätt dränker flugor? 
Nej, det är jag verkligen inte. 
Så jag tänkte peta upp den ur vattnet till ett säkert ställe där den kunde torka ifred. 
Med stortån föste jag den mot säkerhet. 
Då ramlade den ner i golvbrunnen.
Hoppsan!
Men jag kunde fortsätta duscha utan att bli distraherad. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0