Etta på bäst-kläddlistan??

 
Tänkte dela med mig av "The-worst-dressed-moment-of-my-life"-outfit!
 
Tänk er en tjej, vilken som helst. 
Hon har börjat högstadiet, 7c för att vara exakt.
Som i de allra flesta högstadie-skolor förväntas man nu vara liite mognare. Man ska leka vuxen, även om man inte är det. Vissa är duktiga på att leka vuxna, andra är mindre bra.
Som vuxen är det viktigt att tänka på vad man tar på sig för kläder till skolan. 
 
Den här tjejen var definitivt ett barn fortfarande och fruktansvärt dålig på att leka vuxen. Men hon försökte, det ska gudarna veta! 
Och ska man vara ärlig så låter det ju hyffsat schysst:

Mixa din favorittröja men ett par byxor med lite edge. "Toppa" outfiten med ett par av dina absolut fränaste dojjor och du är definitivt med som en i gänget! 

Jag har nu inte kvar denna outfiten så klart, men jag ska försöka visa er med bilder från google hur detta såg ut! 
Favoriten, dessutom tillhörde den min äldre bror vilket betyder ungefär 15storlekar förstor. Ärmarna hängde ungefär en halvmeter nedanför händerna på mig. 
 

Byxa med lite edge, det var det närmsta jag kunde hitta orginalet fast mina byxor var mer grå, blå, vit. De hade långa ben. Satt som ett smäck!
 

 Fränaste dojjorna, som jag fått utav min storasyster.
 

Eh, awkward moment? Säg nått, någon? 
 
Såhär i efterhand kan man undra varför inte socialen hörde av sig. 
Min mor och far ville uppenbarligen mig något ont eftersom de lät mig åka iväg med skolbuss till Högstadiet klädd såhär.
 
Behöver jag säga att denna outfiten inte gav mig en plats som en i gänget?? 


Kommentarer
Mams

HAHAHAHA..
Det var väl inte det värsta... den hörde till de bästa..
Kommer du inte ihåg storasysters avlagda bruna frottetröja med knappar i halsen? För kort, urtvättad, fattades knappar och med trasiga sömmar. Till det mina skogsbyxor i en urtvättad blekgrön mossfärg och de stövlarna? Det var för att stärka ditt självförtroende och bejaka din egna vilja som du fick gå klädd så :)
Som jag sa då och säger nu: Tycker inte du det är fel eller skäms så gör inte jag det heller :)
Kram

Svar: Nej den hade jag ingen koll på. Men den skulle absolut kunna platsa på den listan ;)
Ida

2012-09-15 @ 07:35:11
Lillasyster

HAHAHAHAHAHAHAHA. Måste ju bara säga att jag älskar mammas kommentar med ännu en tjusig outfit!

Var glad att du inte ägde mina rosa byxor, med typ "moln". eller vad fan det nu var. ^^

Svar: Ja de har jag ett svagt minne av. Men jösses, du tror väl inte jag klädde mig hursomhelst??!? ;)
Ida

2012-09-15 @ 10:23:59
URL: http://www.imyourheartache.blogg.se
Mams

Ett litet rotande i minnet så poppar pappas jeans, modell stor,större...störst. För att hålla dem uppe.... breda hängslen med amerikanska flaggans färger och stjärnor och en hemstickad orange magtröja under....
kram

2012-09-15 @ 21:48:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0