Om natten

Här kommer natten, 
kall och underbart lång.
 
Eller ja, underbart vore att ta i, väldigt lång kan vi säga istället.
 
I natt har Snöret hållit låda oj oj oj.
 
Hon somnade helt utmattad runt halvåtta på kvällen, vi hade råkat hoppa över eftermiddagsluren (ve och fasa).
Men det var rätt gott tyckte jag som helt plötsligt hade HELA kvällen för mig själv. Tog mig ett bad och sedan vart jag så trött så jag gick å la mig halv tio i alla fall. Men jag hade den ändå för mig själv. 
 
Elva vaknade hon och utbrast: 
-Morsan, släng fram tuttarna för nu är jag VRÅLhungrig.
efter det har natten sett ut såhär

Mamma&Pappa: -ZzZzZz
Snöret: -Uäääääääää
Mamma&Pappa:  Okej, vi är vakna
Snöret: --------
Mamma&Pappa: ZzZzZz
Snöret: -Uääääääää
Mamma&Pappa: -Okej, vi är vakna
Snöret: --------
 
Fram till fyra. Efter det somnade hon tillslut. Klistrad intill mig som vilken förliten våtdräkt som helst. 
På andra sidan har Pappan bestämt sig för att armbåga sig fram genom sömnen. Och snarkar, ljudligt i mammans öra. 
 
Måste jag påpeka att när Pappans väckarklocka ringer sex och väcker Snöret så håller mamman på att gå i bitar. 
Men men, vi somnade om efter det med och tog oss en sovmorgon fram till tio.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0