Kräkskuriosa



Läs på egen risk, detta är en lista på ÄCKLIGA saker.
 
  • Att titta lite mer nogrannt på vattenytan när man badar.
    Jag älskar att bada i badkar. Hett vatten, "Ring brandmannen -hett" som jag och min lillasyster sa när vi var små och vattnet var för varmt. (Nu i vuxen ålder har "Ring brandmannen -hett" en aningens annan betydelse, Ja det var ett dåligt skämt)
    Tillbaka till vattenytan, när jag då ligger där i det varma badet, känner svetten i ansiktet, har tända ljus omkring mig och bara njuter. Det är då jag råkar titta något närmre på vattenytan.
    Döda hudceller, tåludd, hårstrån är bara några ting som flyter runt där i mitt badvatten. 
    Måste jag tillägga att en dusch efteråt är obligatorisk.

  • Att plocka upp gukket* i slasken där upplockaren inte kommer åt
    Vad heter den då? Gukkupplockaren, ni vet den där platta saken som man plockar upp gukk med.
    I våran slask har vi en rund nersäkning på cirka tre centimeter, där kommer inte gukkupplockaren åt, så man måste ner dit å fiska för hand. Visst man kan ta ett papper, men det är ett visst antal gukk som blir kvar då. 
    Skitsnuskigt om du frågar mig! 
    *Gukk = kladdiga matrester och dyl.

  • En variant av den ovanför
    Tänk dig att du står och diskar, för hand. Utan handskar. Du sänker ner händerna för att ta upp ett glas ur diskvattnet. När ett gukk plötsligt stöter till handen. 
    Det kan om något reta kräkreflexen. 
    Jag skulle aldrig klara av den där "Fångarna på fortet-utmaningen" där man sänker ner händerna i olika krukor för att fiska runt efter en nyckel. 
    Nej, alltför snuskigt.

  • Hundkräks
    Min hund är charmig i mångt och mycket, men när han blir lite för tom i magen kräks han, gul, skummig, illaluktande galla. Först står han och hulkar en stund ända tills han öppnar munnen och det forsar ut. 
    För någon dag sedan hände detta och jag tänkte förekomma genom att lägga en tidning under så att det inte skulle komma på golvet. Jag hittade ingen tidning, däremot hittade jag en tom matskål. 
    När jag skulle då skölja ur denna så höll även min mage på att vända sig ut och in. Äckligt!

  • Snor
    Jag hatar till och med ordet. Det är något med det som jag absolut inte klarar av. När jag hör någon harkla sig måste jag hålla för öronen. Till och med nu när jag skriver om det måste jag stålsätta mig.
    Snyta sig för man absolut göra, gå in på toa och lås dörren om dig bara! 
    Barnsnor är nästan äckligast av allt. Såkallade "elvor", två gula strängar under näsan, är fan inte fräscht allstå. Här med uppmanar jag alla mammor och pappor som har barn med "elvor", använd våtservett att torka bort med!!! Slutsats, Snor är äckligt!

  • Spy
    Jag tycker heller inte om när någon annan spyr, då vill jag vara långt därifrån. Jag kommer ihåg någongång för länge sedan att jag kollade på Jackass och där gör de ju massa saker för att kräkas. Då stänger jag av.
     Jobbade en gång på ett äldreboende där det gick magsjuka. Trivdes jag inte innan, så gjorde jag då definitvt inte det efter heller! 

  • Rotmos
    Mat är INTE äckligt. Man kan tycka mer eller mindre om olika maträtter, men jag säger det igen. Mat är INTE äckligt! Det finns ETT undantag; Rotmos. Vet inte ens om det går att kalla det för mat ens engång.
    Definition på att det är äckligt, jag kräktes i tallriken sist jag åt det...
Jag hoppas inte denna lista inspirerar till andra att kräkas eller ännu värre, komma med mer äckliga saker.  Jag tycker nog det finns allt för många äckliga saker här i min vardag ändå.
Tack på förhand
 


Kommentarer
Sara över vägen

Ska allt tillaga en ordenlig sats rotmos å bju på imorn. Så får jag se på grejer minsann :-) Puss älsk

Svar: Usch Sara!
Ida

2012-11-30 @ 13:31:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0