Hustomte

Igår var jag hemifrån från halvelva till strax efter tre. 
MammaCore och Tv-spel.
När jag kom hem igen stod Sambons bil parkerad hemma och jag visste att han skulle besikta en annan bil så jag antog att han varit hemma för att byta. 

Inne klär jag av Snöret ytterkläderna, lägger henne på filten och kollar genom posten som jag precis hämtat.
Ser att Sambon gjort kaffe och glömt stänga av kaffebryggaren så jag tar mig en kopp och ringer honom för att fråga när han kommer hem. 

-När va du hemma?
-Jag har inte varit hemma.
-Joho du, du har glömt att stänga av kaffebryggaren plus att din bil står hemma. 
-Jag tog bilen jag skulle besikta till jobbet idag, jag har inte varit hemma. 

 
MEN, vem har du satt på kaffet? 

Våran bryggare är en sån som stänger av sig själv efter två timmar så det var inte heller jag som glömde den på innan jag åkte till MammaGympan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0