Stilla natt, i helskotta heller!

I morse vaknade Snöret som vanligt runt 6-7 tiden. Hon var inte hungrig så vi bara låg och myste i morgonmörkret.
Helt plötsligt hör vi en stor liten duns. Det lät dovt och långt bort så jag trodde att det var en krock eller något i stil med det på E18 som går ett par hundra meter från huset.
Men jag hinner inte tänka så mycket mer innan det kommer en ny smäll. Denna gången lät det mycket närmre och högre. Ungefär som en explotion. Dessutom vibrerade hela huset. Det skakade så mycket att jag trodde att fönsterrutan skulle gå sönder.
Krampaktigt höll jag Snöret tätt intill mig. Försökte ge henne skydd mot vad det än var som attackerade oss.

Jag hann tänka att nu går jorden under ändå. Den omtalade apokalypsen är här.
Ja, panik kan vara det rätta ordet här.

Pappan vaknar till. Sömnigt vänder han på sig, somnar om..

HÄR HÅLLER JORDEN PÅ ATT GÅ UNDER OCK KARLN FORTSÄTTER ATT SOVA!!

-Men lugna ner dig Ida, hör jag honom säga. Det är snön som rasar ner från taket..


Kommentarer
Ida F

Haha!

2012-12-26 @ 12:00:03
Susanne

Fniss!

2012-12-27 @ 12:33:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0