Den ständiga tärnan

I filmen "27 dresses" med Katherine Heigl (Ja, jag googlade stavningen.) har huvudpersonen en hel gardrob full med klänningar från tillfällen då hon har varit brudtärna. I slutet av filmen får hon faktiskt en egen brudklänning och ett eget bröllop.

Jag tänkte oundvikligt på den filmen idag då jag hängde in min brudtärneklänning i garderoben tillsammans med den andra klänningen jag bar när jag var tärna till min svägerska då hon och min bror gifte sig.
Det är egentligen lite synd att de klänningarna bara hänger där. De blir ju inte jätteofta använda. Men samtidigt är det för mig lite nostalgi att ha kvar dem. Dessutom är de inte i vägen för någon.
Det finns även mer plats i garderoben så är det någon som behöver en brudtärna har jag både erfarenhet och förvaringsutrymme för en till klänning. Enda villkoret är att det inte är en rosa eller orange klänning, det har jag redan. 
Hör av er! 
 
Nej det är inte du som är sneögd. Det är fönstret som är konstruerat så snett. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0