Vart lär man sig barnsånger?

Jag måste antagligen utöka min repotoar av barnsånger innan Snöret förstår vad jag sjunger för henne.

Sånger jag sjunger för Snöret som jag inte borde:

•en kungens man, jag tror det är Mikael Wiehe som har gjort den. Den handlar om Maria som är på väg att bli våldtagen av en riddare men som hon istället sticker kniven i och blir stenad för det. -olämplig

•rara söta Anna, Ronny och Ragge
En textrad: Snälla, rara, söta Anna. Säg kan du inte Stanna? Vi behöver dig, vill pöka dig, säg inte Nej. -olämplig

•In kommer far, full som han var.
För er som vill ha hela texten får fråga. Så grov i mun får man inte va på bloggen. Bara till sin dotter?!? -- Mycket olämplig

Skärpning, Ida
Men vi ska iväg till småbarnssång på tisdag. Den går genom kyrkan så jag tror inte att de sjunger just dessa sånger.
Hoppas att vi lär oss några nya.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0