Ris och ros

Hos optikern idag vart jag diskriminerad. Vi kom dit, i MYCKET god tid. Så god att vi fick strosa runt bland glasögonen i över fyrtio minuter. De var lite sena också. Under tiden jag går där kommer en farbror in. Han säger till receptionen att han också är tidig, men endast tjugo minuter tidig. De säger åt honom att slå sig ner i fåtöljen och frågar samtidigt om han vill ha en kopp kaffe medan han väntar!?
Men Hallå! Jag vill också ha en kopp kaffe. Men jag fick alltså ingen.

-Förbannade receptionist, hoppas att du får könsvårtor i ansiktet!

Men själva optikern ska ha ros!
För er som inte gjort en synundersökning där de lyser i ögat på en så sitter optikern cirkus en decimeter ifrån ditt ansikte och tittar in i en manick som ser ut som en stor kikare.
Har man otur så har optikern ifråga fruktansvärd andedräkt. Fruktansvärd andedräkt är mycket otrevligt, speciellt en dm från ansiktet.
Men, optikern hade tänkt på det där för han stoppade in ett tuggummi i munnen precis innan undersökningen.

Jag gillar han!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0