Jag och min far

Där borta vid bilen har jag lagt min far.

Den första textraden i den "nya" "Magnus Uggla" låten har jag tyckt varit ganska makaber. Den ställer en del frågor. Varför har han inte satt sig i bilen och börjat köra?
Eller har han precis varit vid krematoriet och fått en urna, ställt den vid bilen och gått en bit bort för att sörja.
Gah, jag fattar inte. Varför har han lagt sin far vid bilen????

Tills jag hörde på radion att de sjunger pilen, inte bilen. Pilen är ett träd och det makes mer sense. Han har alltså begravt sin far vid ett träd.

Magnus, du får artikulera när du sjunger så vi hör vad du försöker förmedla.
Bilen..... Hihihi



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0