Dagens I-landsproblem

Vårt hus värms upp av pellets. Igår var pelletsen slut så jag var illa tvungen att köpa mer. 

Snöret och jag tog en tur till Torgnys, jag tänkte att vi skulle ha fem-sex säckar så vi iallafall klarar oss minst två dagar innan pappan köper en hel pall.
Men de hade bara två säck på utsidan affären så jag köpte de två och antog att pappan skulle köpa pallen senare under eftermiddagen. Han gjorde inte det, så nu är jag utan pellets idag igen. Jag kan bara inte åka till samma ställe igen för att köpa två säckar till. 
Det är inte bara ohållbart, det är pinsamt också! 

Men jag klarar inte av att köra med släpvagn. Vilket en måste om man ska köpa en hel pall. (Antar jag, jag har aldrig provat köra med släp men det känns lite risky business att prova första gången med Snöret i baksätet och en tung last.)
Dessutom är säckarna tunga så jag orkar inte bära hur mycket som helst heller. De väger 16kilo per säck.

Så idag måste jag leta upp en annan affär som säljer pellets och hoppas på att pappan har mer tid idag att köpa en pall. Om inte får jag leta upp en tredje pelletsaffär imorgon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0