Välkommen på zoo

Nu har det ju gått ett tag sedan skandalen i Eskilstunazoo uppdagades. Så jag tänkte prova lyckan och starta ett här hemma. 


Utbudet av djur som går att skåda i hemmet är för närvarande: 

- Svartmyran (Lasius niger)
Välkommen in, men stå inte för länge i hallen. Hela du kan bli täckt med myror från topp till tå. Jag var dock nyss ut och dödade ett par hundra med en toffla men det ska nog inte vara någon fara. Myror har ju en tendens att vara flera miljoner i en familj, stack, stim, flock eller vad det nu heter. Som bonus för besöket till vårat zoo är det helt fritt att ta med sig myror härifrån. Du får ta hur många med dig du vill. Promise! 
Äter: Allt?

Spindlar (okänd megastor art)
Jag upptäckte igår medan jag sminkade mig att vi fått ännu ett exotisktjur till vårt zoo. Jag har en stor låda med smink i som jag stack ner handen i och det var väldigt nära att blodvite uppstod. Jag tyckte då att jag var nog tjusig i det smink som jag redan applicerat och stängde byrålådan om sminket låg i. Tills min svärfar kom, då grät jag en skvätt och fick honom till att spola ner den i toaletten. 
Antingen lyckades han inte spola ner den ordentligt eller så har spindeln hela sin släkt i vårt hus för i morse hittade vi en till i en kastrull i köket. Måste jag ens säga att det är fritt fram att ta även dessa djur med sig hem?
Äter: Människor
Notera storleken på spindeln, lika stor som locket som ska sitta på en penna.
De ovälkomna men ack så vanliga dammråttorna (pulvis rattus)
Dessa är väl kanske inte så exotiska men de kan ju vara intressant att få uppleva och studera på nära håll. Javisst, de kanske finns i ert hem med men har du verkligen tittat nogrannt på en dammtuss nångång, Akta bara så att den inte bits. Kan få dig att nysa också. 
Äter: ? Äter dem överhuvudtaget?
 
- Hundarna (Canis)
De här två godsakerna följer dig vart du än går. Vare sig du vill eller inte. Sätt inte på dig den allra finaste kostymen du har då dessa tenderar till att vara rätt skitiga nu på vårkanten. Till skillnad från de andra djuren vill vi väldigt gärna ha dessa kvar.Vi har ju bara två av dem?!
Äter: Hunmat och allt annat snask som man ger dem. 
 
Håll tillgodo. Djurutbudet ökar säkerligen nu på våren. Arter som vi tror är på ingång, silverfiskar, gråsuggor, myggor, getingar etc. 


Kommentarer
Marie

Hahaha jag tror jag dör av skratt!! JJag är precis likadan med spindlar! Otäcka krypjävlar!

Svar: Ja fy tusan. Otäcka var ordet!
Ida

2013-04-20 @ 13:05:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0