Julen är kommen hopptrallalalala

Så kom Julen även till denna familj.
Jojo. Igår skulle jag inhandla dagens middag men vart så inspirerad när jag klev in i butiken. Jag la ner två julstjärnor (blommor) och en amaryllis i korgen. Alltså jag har aldrig varit i kontakt med amaryllisar förut. Inte ens min mamma brukade köpa någon lök när jag var liten. Så om den kommer att slå ut eller inte det återstår att se. Tips mottages gladeligen.

 
 



Gick förbi hyllorna med glögg där en flaska gled ner i korgen.

Längre fram i affären hittade jag en annan julstjärna, en sån man hänger i fönstret, som såg så grann ut att den fick följa med den med.
Tjusigt inslagspapper till julklapparna och fint snöre till hittade jag med.



När jag kom hem letade jag upp några tjusiga krukor och bytte gardin i köket.
Vips var det jul. Nu är det bara att vänta på aftonen. Julaftonen.

Vad vi åt till middag? Pizza såklart

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0