Inledande förhör

Närvarande; Ida och Pelletspannan

Klockan är 08.27 och det är svinkallt. 

Ida: Kan du på beskriva så detaljrikt som möjligt händelseförloppet under natten. 

Pelletspannan: Ja alltså, allt var i sin ordning under kvällen. Jag fick hur mycket pellets jag ville och som jag åt. Det är ju väldigt kallt utomhus så att det krävs rätt mycket pellets för att värma upp hela huset. 
Men någon gång under natten så hände det något, jag vet inte riktigt vad men det matningen av pellets upphörde så jag stängde av mig själv helt enkelt. 

Ida: Mm hmm mm jag förstår, har du något att säga till familjen som har spenderat natten i köldfrossa? 

Pelletspannan: Ja det enda jag kan säga att detta är beklagligt. Jag ska se över mina rutiner så att detta inte sker igen. 


Ja, alltså. Jag vaknade inatt klockan fem och frös så jag skakade. Gick upp, kände på elementen och de var iskalla.
Gick ner för trappan och det var ännu kallare nere. Termometern inne visade ynka 14grader.
Nere i källaren lyste det så rött och fint på pelletsbrännarmakapären. Bara det att rött betyder att den inte fungerar och det är inte så fint. 
Jag fick starta upp den igen, tända en brasa i kaminen och nu ungefär fyra timmar senare visar innetempen 17 grader i det allra kallaste rummet. Det får ändå vara godkänt. Vi fryser ju inte längre iallafall. 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0