High tech

Denna kvällen var jag rätt trött. Snöret är sjuk och därtill rätt mammig och gnällig.
Så jag gick till sovrummet för att lägga mig. Väl i säng kände jag för att läsa en bok. Men såklart ingen som jag hade liggandes. Då kom jag att tänka på att det finns ju sådana där e-böcker man kan ladda ner till telefonen.
Så jag började fippla med att leta reda på en bok och en sida där en kan ladda ner från. Men kom på att telefonen är ju pretty damn liten om man ska läsa så mycket text som i en bok.

-Hmm, tänk, tänk, tänk...
Hallå eller. Jag har ju en surfplatta nere som bara ligger. Klart att den ska användas!!

Så nu ligger jag här i sängen med surfplatta i högsta hugg och läser 50 nyanser av honom. (Förresten, tack mamma. Födelsedagsslanten jag fick, gick till boken)

Är lite fascinerad nu utav denna teknik. Här bläddrar jag i en bok, fast jag bara sveper fingret över skärmen.
Känner mig som Hulda, 78 som precis upptäckt att en kan läsa tidningen på internet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ida dahlström utan Ö

idadahlstrm.blogg.se

RSS 2.0